Mons. Xavier Novell: "Hem de fer d'aquesta diòcesi una terra de sants"


Avui a la 1 del migdia s'ha celebrat la roda de premsa del nou bisbe de Solsona, Mons. Xavier Novell i Gomà, que ha dit que intentarà "ser un bisbe sorprenent". L'ha presentat el periodista de Catalunya Ràdio i director de la revista del bisbat Solc, Francesc Cano.

Què ha dit Mons. Novell?

"És el dia més important de la meva vida"

"En l'Església, encara que no ho sembli, hi ha molta llibertat i creativitat"

"Sóc un bisbe sorprès"

"Intentaré ser un bisbe sorprenent" Com, li pregunten des de TV3? "Estimant. L'amor i la caritat curen moltes ferides."

"M'han conegut com a secretari del bisbe i ara em dedicaré a ser bisbe, a estar amb els capellans, a compartir il·lusions i sofriments, a treballar amb ells. Ens uneixen tantes coses i ens diferencien tan poques, que ens entendrem"

"Hi ha molts canvis que s'han de fer"

"Déu regalarà nous carismes"

"No serà tan continuista aquesta nova etapa"

"Només he desitjat fer, tot i que no sempre ho he aconseguit, el que Déu vol i, a partir d'ara, farem el que Déu vulgui"

"El primer canvi i molt profund és que tu i jo canviem, que siguem més sants"

"Hem de fer d'aquesta diòcesi una terra de sants"

"M'agradaria que em recordessin com un bisbe que s'assemblava a Jesús. Que puguin dir: ha estat com Jesús"

"Sóc de Montfalcó d'Agramunt, per això l'escut porta un falcó i una torre perquè són símbols del meu poble"

"Res de conformar-nos. Mar endins. Calar les xarxes. Obrir les portes a Crist"